1. Ćwiczenie naciągania oleju
Ściąganie oleju jest tradycyjnym indiańskim środkiem ludowym, mającym na celu poprawę higieny jamy ustnej i usuwanie toksyn z organizmu.

Praktyka ta polega na zamiataniu oleju w jamie ustnej w celu usunięcia bakterii, które mogą przekształcić się w płytkę nazębną i spowodować, że zęby będą wyglądały na żółte.

Tradycyjnie, Indianie używali oleju słonecznikowego lub sezamowego do wyciągania oleju, ale każdy olej będzie działać.

Olej kokosowy jest popularnym wyborem, ponieważ ma przyjemny smak i oferuje wiele korzyści dla zdrowia.

Olej kokosowy jest również bogaty w kwas laurynowy, który jest znany ze swojej zdolności do zmniejszania stanów zapalnych i zabijania bakterii .

Kilka badań wykazało, że codzienne wyciskanie oleju zmniejsza ilość bakterii w jamie ustnej, a także płytki nazębnej i zapalenia dziąseł .

Streptococcus mutans jest jednym z podstawowych typów bakterii w jamie ustnej, które powodują powstawanie płytki nazębnej i zapalenie dziąseł. Jedno z badań wykazało, że codzienne świstanie z olejkiem sezamowym znacznie zmniejszyło ilość Streptocococcus mutans w ślinie już w ciągu 1 tygodnia .

Niestety, żadne badania naukowe nie wykazały, że wyciąganie olejku wybiela zęby. Jest to jednak bezpieczna praktyka i warta wypróbowania. Wiele osób twierdzi, że ich zęby są bielsze i jaśniejsze po regularnym wyciskaniu olejku.

Aby pociągnąć olej, włóż 1 łyżkę stołową oleju kokosowego do ust i przepchnij i przeciągnij olej przez zęby. Olej kokosowy jest stały w temperaturze pokojowej, więc być może trzeba będzie poczekać kilka sekund, aby się stopił. Kontynuuj ciągnięcie oleju przez 15-20 minut.

Pamiętaj, aby wypluć olej kokosowy do toalety lub kosza na śmieci, ponieważ może on wrócić do stałej postaci raz w rurach spustowych i spowodować zatkanie.

W przeciwieństwie do wielu innych metod wybielania zębów, wyciąganie oleju kokosowego nie naraża zębów na działanie kwasu lub innych składników, które niszczą szkliwo. Oznacza to, że codziennie można to robić bezpiecznie.

Olej kokosowy można kupić online.

Wyciąganie oleju kokosowego polega na zamiataniu oleju w ustach przez 15-20 minut w celu usunięcia bakterii. Praktykowanie tego codziennie może zredukować płytkę nazębną i rozjaśnić Twoje zęby.
2. Szczoteczka z sodą do pieczenia
Soda oczyszczona ma naturalne właściwości wybielające, dlatego jest popularnym składnikiem komercyjnych past do zębów.

Jest to łagodny środek ścierny, który może pomóc w usuwaniu plam powierzchniowych na zębach.

Dodatkowo, soda oczyszczona tworzy alkaliczne środowisko w jamie ustnej, co zapobiega rozwojowi bakterii .

Nie jest to środek, który wybieli Twoje zęby w ciągu nocy, ale powinieneś zauważyć różnicę w wyglądzie Twoich zębów w czasie.

Nauka nie udowodniła jeszcze, że szczotkowanie zębów zwykłą wodą sodową wybieli Twoje zęby, ale kilka badań pokazuje, że pasta do zębów zawierająca wodę sodową ma znaczący efekt wybielania.

Jedno z badań wykazało, że pasty do zębów zawierające sodę oczyszczającą są znacznie skuteczniejsze w usuwaniu żółtych plam z zębów niż standardowe pasty do zębów bez sody oczyszczającej. Im wyższe stężenie sody oczyszczonej, tym większy efekt.

Ponadto, przegląd pięciu badań wykazał, że pasty do zębów zawierające sodę oczyszczoną usuwały płytkę nazębną z zębów skuteczniej niż pasty z sodą oczyszczoną .

Aby zastosować ten środek, należy wymieszać 1 łyżeczkę sody oczyszczonej z 2 łyżeczkami wody i umyć zęby pastą. Można to robić kilka razy w tygodniu.

Możesz kupić sodę w sklepie spożywczym lub znaleźć ją w Internecie.

Szczotkowanie pastą z sodą do pieczenia i wodą może zmniejszyć ilość bakterii w jamie ustnej i wypolerować plamy na powierzchni.
3. Stosować nadtlenek wodoru
Nadtlenek wodoru jest naturalnym środkiem wybielającym, który zabija również bakterie w jamie ustnej .

W rzeczywistości ludzie od lat używają nadtlenku wodoru do dezynfekcji ran ze względu na jego zdolność do zabijania bakterii.

Wiele komercyjnych produktów wybielających zawiera nadtlenek wodoru, aczkolwiek w znacznie większym stężeniu niż to, którego będziesz używał.

Niestety żadne badania nie zbadały skutków płukania lub szczotkowania wyłącznie nadtlenkiem wodoru, ale kilka badań analizowało komercyjne pasty do zębów zawierające nadtlenek wodoru.

Jedno z badań wykazało, że pasta do zębów zawierająca sodę do pieczenia i 1% nadtlenku wodoru doprowadziła do znacznie bielszych zębów .

Inne badania wykazały, że szczotkowanie zębów komercyjną pastą zawierającą sodę oczyszczoną i nadtlenek wodoru dwa razy dziennie prowadziło do 62% bielszych zębów w ciągu 6 tygodni .

Istnieją jednak pewne pytania dotyczące bezpieczeństwa stosowania nadtlenku wodoru.

Podczas gdy mocno rozcieńczone stężenia wydają się bezpieczne, silne stężenia lub nadużywanie mogą powodować podrażnienia dziąseł i nadwrażliwość zębów. Istnieją również obawy, że wysokie dawki mogą powodować raka, ale nie zostało to udowodnione.

Jednym ze sposobów wykorzystania nadtlenku wodoru jest jako płyn do płukania jamy ustnej przed umyciem zębów. Upewnij się, że używasz 1,5% lub 3% roztworu, aby uniknąć skutków ubocznych.

Najczęstsze stężenie nadtlenku wodoru w drogerii